Szonja látta, olvasta, hallotta, és mondja, mondja, mondja.

Mi leszek, ha nagy leszek?

Meghívást kaptam egy játékba Marcsitól: tisztában vagyok azzal, hogy ennél nagyobb már csak széltemben leszek, és itt-ott elpötyintettem már a blogon, melyek az álomfoglalkozásaim, de most ezeket ismételve egy kicsit szabadjára engedem a fantáziám. Szóval….

Papírra persze már nem éri meg írni - forás: fanpop.com

1. Író. Nem bestsellerszerző, hanem híres és critically acclaimed (valahogy ez angolul annyira szexin hangzik, hogy le sem fordítom) szerző, aki nem Paulo Coelho nyomdokain haladva szerez milliónyi olvasót. Sajnos azt a műfajt még nem találtam ki (nem meg, hanem ki, bizony), amelyikben kamatoztathatnám képességeimet, már ha vannak, így ez valószínűleg ebben a fromában álom is marad. De menő lenne keményfedeles köteteken olvasni a nevem, interjúkat adni – ne aprózzuk el, angolul is írok – a Vanity Fairnek meg mondjuk a Time-nak -, benne lenni a nemzetközi irodalmi vérkeringésben…

Isle of Skye-on is eltöltenék egy kis időt... - donaldw képe a Panoramióról

2. Útikönyvek szerzője. Ezt konkrétan úgy képzelem, hogy a Lonely Planet ad nekem egy szekérderék pénzt, amiből elköltözöm mondjuk fél évre arra a területre, amiről írni akarok, és teljesen betagozódom. Kicsit megtanulom a nyelvet, ott élek, nem csak turistáskodom, megnézek minden látványosságot többször is, figyelek a helyiek és a turisták viselkedésére, és anekdotikus történetekkel spékelem meg az úti leírásokat. Csak így lazán. Ja és szállodát meg éttermet meg boltokat nem fogok ajánlani soha, mivel mire kinyomják a könyvet, már régen mások az árak vagy lecserélték a szakácsot és vacak a kaja. Egyszer mentem étterembe útikönyv alapján, baromira nem jött be.

Carter dokit mindig is lájkoltam - forrás: poptower.com

3. Orvos, az is akartam lenni, általános iskolás koromban. Miért? Mert segíteni akartam az embereken, és lehet, hogy egy kicsit a Vészhelyzet miatt is. Talán szerencse, hogy nem vettek fel a biosz tagozatos gimnáziumba, így ebből sem lett semmi.

Ez komoly - forrás: blog.fxtrans.com

4. Műfordító, lehetőleg angol nyelvből, vagy megtanulok tökéletesen spanyolul, és akkor abból. Valamiért azt gondolom, hogy kortárs könnyed irodalmat akár most is tudnék fordítani angolból – nagy az arcom, tudom -, és ez élvezetes móka lenne, mert egyrészt olvashatnék, amit imádok, másrészt írhatnék is valamilyen mértékben, amit szintén. Nyilván ez a pálya százszorosan túltelített, és soha egy szalmaszálat nem tettem keresztbe a dolog érdekében, így hagyjuk.

Nekem is kéne szemüveg a kottához ám - forrás: portwallpaper.com

5. Tehetséges hegedűművész. Jó lenne, mert akkor a színpadtól megjönne az önbizalmam is, és esténként csudaszép ruhákban állhatnék a világot jelentő deszkákra.

A világ egyik legcsodásabb városa! - forrás: mindenkilapja Ediburgh oldal

6. Angol vagy skót. Londonban vagy Edinburghben szeretnék élni, csodaszép vagy vicces angolt beszélnék, és álló nap a BBC-t nézhetném. Ennyi nem elég? Ja, és angol reggeli. Én szóltam.

Cirmoska, jajjjj - forrás: theme-vista.com

7. Macska. Csodaszépek, kecsesek, öntörvényűek, az embereket szolgasorba vetették, leigázták, így most vakargatjuk a hasukat és drága konzervkajákat veszünk nekik. Nem vonzó életpálya?

És a végére pár bohóbb ötlet:)

8. Bombanő 90-60-90-es méretekkel, de csak egy hétre, hogy tudjam, valóban megéri-e irigyelni azokat a lányokat, akiknek karcsú a bokájuk, hírből sem ismerik a visszeret vagy a narancsbőrt, lapos a hasuk, természetesen gömbölyded, méretes mellek kis gazdái, felkarjuk ropivékonyságú, tudnak hat órát állni egy tizenhét centis sarkú cipőben, és a többi.

9. Számítógép- és technikazseni, mert már ciki mindig segítséget kérni minden hülyeség miatt.

10. Milliomos, ezt meg nem kell magyarázni.

 

Bárki, aki olvassa és van kedve hozzá, beszállhat a játékba :)

Hozzászólások: "Mi leszek, ha nagy leszek?" (9)

  1. Skót vagy angol – sikítva röhögtem! :DDD LOL

    Hát, ezek közül a bombanőségre nem vágyom egyedül, az valahogy hidegen hagy.

    • Most miért, legalább azonnal tudnának hova tenni, ha megszólalok angolul – és ez a skatulya nem az lenne, hogy még egy béna akcentusú külföldi :)
      A bombanőséget én is csak egy hétre kérném. Férfi viszont egy másodpercig sem akarnék lenni. No way.

  2. Én reggel olvastam mindkettőtökét – tényleg nagyon komoly, hogy mennyire sok a közös elem. Tök érdekes hogy egy ideje már belekerültem egy kicsit ebbe a “blogkörbe”, és kiderül hogy mennyire egy hullámhosszon vagyunk bizonyos dolgokban :O

    Én is jókat nevettem amúgy, a kedvencem a macska :) Az tényleg jó lehet, és amíg kicsi addig ilyen cuki is mint ezen a képen.

  3. Ha meg felnő, vadmacska vagy macskanő is lehet belőle. :-)) Tényleg sok a közös elem, egyébként. Alapvetően nem szoktam ilyen meghívásokat küldözgetni, mert nem akarok ráerőltetni senki semmilyen témát, de úgy gondoltam, hogy ez érdekes lehet, egy kicsit önismeret is.
    Az angol-skóton és is jót nevettem, bombanő lennék egy hétre, férfi én sem akarnék lenni.Ami vicces vagy érdekes, hogy a zenész nekem is megfordult a fejemben, sőt az orvos is, és nekem is a Vészhelyzet ugrott be.

  4. Dejó! :D Nekem is sok ilyenem volt, “mi leszek ha nagy leszek?” kérdéskörbe nálam főként a társadalom salakjával sodródó, éjszaka élő, bohém ám ugyanakkor vér komoly író akartam lenni – ennek modern megfelelője valamilyen szinten a vámpír :)
    Anglia jöhet, BBC és vicces akcentus RULZ!!!! :D

  5. Krakéler szerint:

    Én mindig is arról álmodtam, hogy vezető szerkesztő leszek…

    • Látod! Én meg arról, hogy… felveszem a lakáshitelt! És mindkettőnknek sikerült – yes, we can! :)

      • Krakéler szerint:

        Mondjuk én csak félig vicceltem. Arról nem ábrándoztam, hogy vezető szerkesztő leszek a világ legnagyobb napilapjánál…, de arról igen, hogy újságíró leszek. Egészen pontosan sportújságíró. Ezt úgy 7-8 éves koromban kitaláltam, és onnantól tulajdonképpen nem is érdekelt semmi más. Persze szívesen lettem volna olimpiai bajnok (bármilyen sportágban, talán azért, mert tudtam, hogy az enyémben sosem lenne esélyem), de mindig az volt a szemem előtt, hogy én újságíró akarok lenni. Így kimaradt a szokásos tűzoltó, rendőr vagy orvos, egyedül az egyetem utáni “kényszermunkán” (nem volt státus az újságnál, ahol addig egyetemistaként külsőztem) támadt némi kedvem a bankjogászkodáshoz (hol tarthatnék már…), de mire belemélyedhettem volna, szerencsére hívott az újság.
        Így megvalósult a gyerekkori terv, és tulajdonképpen azóta is tart. Persze nem teljesen olyan, mint akkor képzeltem, de sokban hasonlít. A sajtó szerencsésebb korábban eljuthattam rengeteg helyre tudósítani, voltam világ- és Európa-bajnokságokon, megjártam egy olimpiát, részt vehettem több újság és portál elindításában, kitalálásában, és valamivel több bezárásában is.
        A sportújságírás egy ideje már messzebb került, de a szakma mégis csak ugyanaz.
        És persze alighanem későn érő típus vagyok, mert a sajtó jelenét és jövőjét látva mostanában kezdtem csak el gondolkozni azon, hogy mi is szeretnék még lenni…

      • Bankjogászként pénzed biztos lenne harminc halom, kérdés, hogy életed is lenne-é (csak abból indulok ki, amit a bankban dolgozó húgomtól hallok-tudok).
        Amiket leírtál – eljutni helyekre, részt venni dolgokban – szerintem pont a munkánk savát-borsát megadó dolgok, amitől én mindig kivételezettnek érzem magamat (legyen akár szó egy koncertről vagy mozifilmről, amit csak azért nézhetek meg mert… na nem mert az vagyok, aki, hanem azt csinálom és ott, amit és ahol, ezt fontos tudni szerintem, és nem összekeverni).
        Én csak orvos meg író akartam lenni, szóval egészen szerény voltam, ugye, de mostanában kezdek arra rájönni, hogy ha egyetlen “éntitkosnagyálmom” sem valósul már meg (mert persze azért még van ilyen), akkor sem panaszkodom, mert ilyen kevéske év alatt is nagyon sok mindent kaptam ettől a szakmától. Amit a legfontosabbnak tartok, az a mindennapi betevő mellett a barátok és élmények sora.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Címkefelhő

Követés

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

Csatlakozz a 68 követőhöz

